måndag 4 april 2011

Hatade måndag

Måndagar är alltid måndagar. Jag har alltid svårt att komma upp på morgonen men måndagar är alltid värst. Varje måndag bestämmer jag mig för att lägga om mitt schema så att jag börjar sent på måndagar men i mitten av veckan är detta glömt igen.
Just denna dag har det också blivit så att båda barnen tränar fotboll plus att den store spelar handboll direkt efter fotbollen. Detta gör ju att allting blir fel, maten blir tokig och läxläsning och allt annat. Men jag har ju överlevt idag också så det blir nog bra. Det finns faktiskt en bra sak med måndagar och det är att jag spelar innebandy. Det är höjdpunkten i veckan. Vi är runt tio "unga" tjejer som varje måndag kväll träffas och spelar innebandy. detta tar vi på högsta allvar. Det är inget kafferep utan här springs, knuffas och köttas. En bandykväll utan blåmärken är inte en riktig bandykväll. Det ska liksom ge någonting.

Sitter nu och väntar på att biggest looser ska börja. Detta tycket jag är jättekul och intressant att titta på. Jag blir så imponerad att dessa stora kolosser kan springa och att de går ner så mycket i vikt. Själv har jag blivit lite inspirerad och har idag börjat att äta GI-kost. Tycker att detta borde passa mig men det är svårt att komma på vad man ska äta. Idag blev det lövbiff med stekt zucchini och en sallad, helt okej faktiskt. Känner mig mätt än så länge.

Nu börjar biggestlooser.

Ses/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar