söndag 3 april 2011

Tidig morgon.

Go´morron alla. Vaknade tidigt av att minstingen och hans nattgäst visslade. Visst det är ju jättehärligt med glada barn men inte klockan sju på morgonen. Alla som känner mig vet dessutom att jag är fruktansvärt morgontrött och att jag verkligen behöver min sömn. Så nu sitter jag här i soffan lagom sur och gnällig. Jag får nog försöka göra det bästa av dagen ändå.
Storkillen ska spela handbollsmatch i Malmö senare idag så det blir till att heja på. Han har bara spelat handboll i ett par månader men han tycket det är fantastiskt roligt och för mig som en gång har spelat handboll så uppskattar jag handbollen framför fotbollen. Handbollen kan jag ju förstå mig på. Annars känns dagen som ett oskrivet blad, den blir vad jag gör den till. Härligt.

Tänkte jag skulle ta mig till träningen, det har varit dåligt på den fronten denna vecka och genast bär det mig emot. Jag vill inte komma in i en period utan träning igen för jag älskar egentligen träning men ibland tror min hjärna att jag inte gör det och då bara gör jag ingenting. Tänkte dessutom börja köra lite GI nästa vecka. Tror det passar min kropp. Nu har jag ju varit duktig och inte ätit godis på tre hela veckor. Kanske inte så länge men för er som känner mig så vet ni ju vilken Suger addict jag är. Nu funkar detta jättebra, jag slog vad med barnen. Inget godis eller kakor innan påsk. Barnen har faktiskt också varit superduktiga, de har ätit grönsaksstavar med dippa och sådant istället och nu tycker de inte att det är så jobbigt längre:)

Grönsaksdipp är faktiskt både gott och nyttigt, en av få saker som är det.

Nu ska jag ta dagens första och bästa kopp kaffe. Innan morgonkaffet ska man akta sig noga för att prata med mig men såfort jag svalt den första klunken så är jag mild och go igen. Nu ska jag se vad dagen har för roligt att erbjuda.

Ses/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar