måndag 11 april 2011

Redan måndag.

Vad konstigt det är att helgen alltid bara flyger iväg. Det känns som om det precis blev fredag och sen är det måndag igen. Men en sak har man lärt sig och det är att leva i nuet, det är ju detta som är livet. Man kan inte gå och vänta på något annat utan ta vara på varje dag. Oj det blev ju nästan lite djupt.

Gårdagen var ju helt underbar. Förmiddagen tillbringade jag med att städa ur uterummet, tusen bollar som övervintrat där åkte ner i tunna. Efter dammsugning och våttorkning såg uterummet äntligen färdigt ut. Det är så härligt när man kan börja äta sin middag där, då känns det som om sommaren är nära. Eftermiddagen tillbringade vi i Hörby på Lågancup, storekillens lag spelade handboll. De är ett ganska nytt lag som bara har spelat ihop i ett par månader men de är fantastiskt duktiga. I går lyckades de till och med vinna cupen. Jag tror att de andra lagen underskattade deras lag. Staffanstorp har ju aldrig varit någon handbollsstad. Men tji fick de. Det var ett glatt gäng som begav sig hem från Hörby igår.


När vi kom hem invigde vi uterummet genom att äta vårens första måltid där, ingen gourmémiddag utan endast pizza men det var en härlig känsla ändå.

Idag är sista dagen jag är ledig under min långledighet så jag ska försöka ta till vara på dagen så gott det går. Tänkte ta mig till gymmet en sväng så att dagens träning är utförd.

Ses/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar