torsdag 7 april 2011

Nu firar jag helg.

Nu firar jag helg. Jag är nu ledig i fyra hela dagar och det ska bli så underbart. Morgondagen tänkte jag börja med träning och sen lite slappe med en bra bok. Efter det utvecklingsamtal med yngste killen. Det bästa med att vara långledig är att man hinner göra alla måsten men samtidigt njuta av att göra ingenting. Barnen är ju på skolan på dagarna så jag får verkligen rå om mig själv. Härligt.

Tittar på Du är vad du äter. Jag blir alltid förvånad över hur folk äter, att de tror att de äter bra men äter katastofalt dåligt. Jag vet hur man ska äta men gör det inte alltid. Men jag vet vad som är fel och skulle aldrig skylla på att jag inte visste. Är helt övertygad att man äter sig till varenda kilo man har på kroppen. Jag köper inte det här med att man fått barn och allt annat. Visst det blir svårare att gå ner med åren men om man ransakar sig själv så är det nästan alltid så att man har ändrat sin livsstil också. Jag menar absolut inte att det är lätt att gå ner i vikt men man måste själv vilja och försöka, ingen annan kan göra det åt en.

Dagens träning: Styrketräning en timme.

Nu ska jag lägga upp benen på soffbordet och njuta av början på min långledighet.

Ses/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar